Vilken leverans skall jag välja från postnord

"Skickas inom Sverige"

För de flesta räcker det med att välja "Skickas inom Sverige" som då skall lämna i er brevlåda om det får plats. Får det inte plats så är det hos ert lokala postombud det skall hämtas ut. Det kostar 59 kronor - beställer ni för mer än 1500 kronor eller mer är det fraktfritt. OBS! Större paket som jackor/skor/många plagg skickas till närmaste postombud för uthämtning.

"Leverans vid dörr"

Väljer du det alternativet så levereras er beställning vid dörren om det inte får plats i brevlådan. Ni får en avisering att försändelse kommer att ske och då bör ni vara hemma då paketet lämnas oavsett vad. Vet ni om att ni kan vara hemma och inte vill/kan gå ut så är det här ett alternativ för er. Det kostar 79 kronor -  beställer ni för mer än 1500 kronor är det fraktfritt. OBS! Större paket som jackor/skor/många plagg skickas till närmaste postombud för uthämtning.

 

NEUTRAL FÖRPACKNING

Din personliga integritet gällande vad du handlar och var är viktig anser vi, därför väljer vi att skicka beställningar i kartong eller brev utan textreklam av avsändare

Leveransvillkor

När du handlar hos oss ingår alltid moms det angivna priset. Vi levererar de beställda produkterna med PostNord tjänsten Skicka direkt Varubrev 1:a klass där ni får avisering via e-post/sms att försändelsen är på väg. I de flesta fallen lämnas det i er brevlåda men större paket kan få hämtas ut vid ert lokala postombud.  Vi också följa paketets väg och ser även när det levererats/hämtats. Fri frakt gäller när du handlar för 1500 kronor annars är det en kostnad på 59 kronor. Önskar ni tilläggstjänsten lämnas vid dörr kostar det 79 kronor. Läs mer om leveranssätt, priser och vilkor på Postnord.

Vi skickar med postnord

Leveranstiden är normalt ca 1–3 arbetsdagar, beroende när på dygnet beställningen görs och förutsättningar för Posten (vid helger, semesterperioder och "Black friday" ökar leveranstiden någon dag.) Beställer ni fredag-söndag levereras det från tisdag. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna använd därför ert riktiga namn och inga smeknamn där ni beställer.

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager. OBS! Om ni inte fått orderbekräftelse, se efter i er "skräpkorg" där den kan hamna ibland, annars lägger ni ett mail till order@modeeva.se så skickar vi en ny. I de flesta fall finns den i "skräpkorgen" eller också är er "inkorg" full och bör tömmas.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till oss via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.

För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Hämta själv i butik

När du väljer Hämta själv i butik, betalar du dina produkter med önskat betalningssätt i butikens kassa.

*Hemleverans tätort Borlänge och falun

Har ni möjlighet att betala med swish eller kontant kör vi ut beställningen till er. Vi lämnar i er brevlåda eller ringer på vid dörren om så önskas (går paketet inte i brevlådan ringer vi  på och lämnar över det vid dörren). Ni kan på er order längst ned under "Kommentar till er beställning" ange önskemål om leverans. Vi försöker efter bästa förmåga lösa det tillsammans.